רעיונות לזמן איכות

מתי בפעם האחרונה בילית זמן איכות עם הילד שלך?זמן איכות עם הילדים זה לא רק בילוי, זה השקעה בעתיד. כשאנחנו מפנים זמן איכות לילדים, אנחנו בונים את הקשר איתם, מחזקים את הביטחון העצמי שלהם וגורמים להם להרגיש הכי הכי חשובים בעולם- מה שמחזק את הביטחון העצמי שלהם. 

בנוסף יש לנו הזדמנות פז לפתח את היצירתיות והדמיון שלהם, מה שכל כך חשוב להתפתחות הרגשית ולחוסן הנפשי. אז קחו 5 רעיונות לזמן משותף מלא כיף קרבה הומור 

  1. ציור משותף בהמשכים- משחק כיפי שאין בו נכון או לא נכון, רק זרימה משותפת ויצירה יחד. מה צריך? דף וצבעים. מה עושים? מי שמתחיל מצייר קו ישר/עקום או מפותל, והשני ממשיך את הקו שהראשון צייר מאחד מקצוות הקו שצייר הראשון. המשחק "ציור" ממשיך ככה בתורות.כשמסיימים את סבבי הציור עוברים לצביעה ותוספות. חשוב לא לתכנן מראש את הציור ולא במהלכו, כל היופי בציור כזה הוא החופשיות הספונטניות היצירתיות והשותפות. 
  1. מנהיג תנועה- שמים מוסיקה שאוהבים ובוחרים מי מנהיג התנועה הראשון שרוקד והשאר והשני/השאר רוקדים כמוהו. מתחלפים ומתחלפים עד שממצים
  1. מוביל מובל- משחק בזוג בלבד. מחליטים על מוביל ומובל. למובל סוגרים את העיניים עם כיסוי עיניים/בד והמוביל צריך להוביל אותו בבית כשהוא מחזיק אותו בידו. אפשר לאתגר עם מכשולים וכמובן להתחלף. 
  1. משחק הצחוקים- יושבים זה מול זה כשהמטרה להצחיק מי שצוחק ראשון- נפסל. 
  1. המלך אמר- משחק הילדות המוכר- בוחרים מי המלך הראשון שבכל פעם שהוא אומר" המלך אמר" ואחריו הנחיה כגון: לקפוץ כמו צפרדע, לקפוץ על רגל אחת, למחוא כפייפ- השאר עושים. כשהוא לא מתחיל את המשפט ב"מלך אמר" לא אמורים לבצע את ההנחיה, ומי שעושה- פסול.

נכון פשוט? זמן איכות לא אמור להיות משימה מורכבת, לא חייב לעלות כסף וגם לא לקחת אחהצ שלם. חשוב שתזכרו שכאשר הורים משחקים עם ילדיהם, נוצר "מאגר" של חוויות חיוביות ורגשות חיוביים, התורמים ליצירת מערכת יחסים חמה. הדבר חשוב במיוחד במקרה של ילדים עם קשיי התנהגות, המעוררים לעיתים ביקורת, כעס וחוסר אונים בקרב הוריהם. התייחסותם השלילית של ההורים מעוררת התנהגות לא רצויה אצל הילד, ההורים שוב כועסים, וכך נמשך מעגל הקסמים. דווקא במקרים אלה , יש מקום למשחק משותף, המאפשר הכנסתן של חוויות חיוביות לתוך מערכת היחסים המתוחה. 

תהנו!!!!

שתפו
גלילה למעלה